reklama

Blahodarne ucinky kavy. Pribeh (ciastocne) z mojej kaviarne...

Susedia si na mna uz zvykli. Kazde rano ma vidia, ako (v zupane) servirujem mojim hortenziam kavu. A nie hocijaku, ale moju najoblubenejsiu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)

Kavu doma pripravujem vylucne v mojom piestovom kavovare. Je to v podstate nasa zalievana kava, ktorej vyluhovane pomlete zrnka sa piestikom stlacia na dno.

Obrázok blogu

Kava je pre mna. Pomlety vyluhovany spodok je pre moju hortenziu

(susedia nevedia, ze kavou obcas dopujem aj azalky za domom).

Pred par rokmi som kupila malicku hortenziu, zasadila som ju a velmi som sa o nu nestarala. Bola taka nijaka, staroruzova, rastla pomaly, presadzala som ju z miesta na miesto, no proste nic moc. Potom som kdesi citala o tom, ze farba kvetov zavisi od kyslosti pody. Ta sa da zmenit a s nou sa moze zmenit aj farba hortenzii.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento rok sa mi moja "stara dievka" (tak volala hortenzie moja mama a dodnes neviem, preco) prvy raz za ranne krmenie kavou odvdacila.

Obrázok blogu

Takto sa to cele zacina na jednej vetvicke...

Obrázok blogu

... a takto na vedlajsej....

Obrázok blogu

Ziva ci umela? Hodvabne lupienky s perlickami uprostred vyrastli v mojej zahrade...

Obrázok blogu

Do ktorej umeleckej skoly chodi "pani priroda"?


Obrázok blogu


Mama hortenzia so svojimi viacfarebnymi detmi.

V kaviarni recyklujeme vsetko, aj pouzitu kavu z espressa. Mame jej tolko, ze nou zasobujeme zahradkarov z celeho okolia a najma v lete jej nikdy nie je dost. Pri vyluhovani sa vacsina kyslosti z kavy odstrani, pouzity "odpad" ma pH 6.3 a pomer uhlika k dusiku je 20:1.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pouzita vyluhovana kava je uzasna! Nielen ze je znovupouzitim prispievate k ochrane zivotneho prostredia, ale ak mate zahradu, dokaze v nej zazraky!

Pouzitie v zahrade je totiz mnohonasobne:

- Obohacuje podu dusikom.

- Azalky, ruze, hortenzie a ine rastliny, ktore maju rady kyslu podu, budu rast ako "z kavy".

- Paradajky su obzvlast povdacne za salku kofeinoveho zlata. (Za obsah kofeinu v paradajkach vsak nerucim!).

- Vyluhovana kava je pre dazdovky to, co pre je nas zmrzlina. Vsetky dazdovky z okolia budu prekyprovat podu vo vasich hriadkach.

- Slimaky a mravce, naopak, ju neznasaju a takto jednoducho ich poslete k susedom alebo niekam inam. Staci, ak posypete problematicke uzemie vyluhovanymi kavovymi zvyskami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Vsetky macky zo susedstva, ktore pouzivaju vasu zahradku namiesto zachoda, pojdu k tym susedom, ktori neholduju kave.

- Ak si vyrabate vlastny kompost, pridanie pouzitej kavy urychluje cely proces. Cim viac, tym lepsie.

Ak pojdete okolo niektorej z kaviarni, skuste sa v nej zastavit a spytajte sa, co robia s vyluhovanymi kavovymi zvyskami. Mozno budu ochotni ich pre vas z casu na cas odlozit. Prospech bude vzajomny. Menej vyhadzovania (tazkych) smeti pre nich a krasna zahradka pre vas. Skuste, neobanujete!

Cim by bol svet bez kavy?



Anča Jamerson

Anča Jamerson

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som matka, manzelka, svagrina, teta, priatelka a sefka. Predovsetkym som vsak dusou mlada optimisticka realistka, ktora ma rada hudbu, prirodu, dobru kavu a cestovanie. Neverim vo vojny, ale v pohladenie, porozumenie a toleranciu. Zoznam autorových rubrík:  Pribeh z kaviarneSpomienkyMoj prvy razReceptySmiesne spomienky na domovNase zveryMoje male uvahyLen takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu